im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Staszowie

HOME

Wycieczka do Grecji 20-29.09.2017

Grecja to państwo położone w Europie Południowej Wschodniej , na południowym krańcu Półwyspu Bałkańskiego. Jest to kraj pełen słońca, gorącego powietrza, dobrej kuchni i spokoju. Jego piękne widoki kuszą i zachwycają wszystkich którzy odwiedzają ten przepiękny kraj. To cudowne miejsce, należy do jednych z najciekawszych krajów turstycznych. Swoim urokiem przyciąga co roku mnósto podróżujących, którzy pragną zobaczyć zabytki z okresu Starożytnej Grecji, podzwiać liczne bogactwa tej wspaniałej kultury. Krajobraz ma swój przepiękny urok, ponieważ liczne plaże sąsiadują z górami. Jest to kraj bogaty w atrakcję turystyczne, stąd nazwa kolebka kultury. Warto zobaczyć choć część tego miejca, posmakowac tradycyjnych dań, aby zabrać ze sobą piękne wspomnienia, a nawet zostawić kawałek swojego serca, by mieć zawsze nadzieje i chęć, aby go ponownie odwiedzić.

Dnia 20.09.2017r. uczniowie klas drugich oraz trzecich wraz z przedstawicielami kadry pedagogicznej tj. ( prof. Edward Drózd, prof. Marek Morawski, prof. Mariusz Ziętarski oraz Pani prof. Ewa Markiewicz); udali się na wypoczynkowo-dydaktyczną wycieczkę do Grecji. Bezpieczna droga, którą zapewnili nam wspaniali kierowcy, obejmowała przejazd przez Słowację, Węgry, Serbię i Macedonię.
21.09.2017r. ok. godz. 13:00 dojechaliśmy na miejsce – do miejscowości Olimpic Beach. Po zakwaterowaniu w hotelu Erato oraz odświeżeniu się po podróży udaliśmy się na plażę. Skąpani słońcem po powrocie zrobiliśmy małe zakupy w pobliskich sklepach. Po zjedzeniu pysznej obiadokolacji, wszyscy zmęczeni zapadliśmy w głęboki sen. Nazajutrz po śniadaniu udaliśmy się całą grupą wraz z opiekunami na spacer nadmorskim bulwarem do miejscowości o nazwie Paralia. Po zakupach i zrobieniu pamiątkowych zdjęć wróciliśmy do hotelu gdzie otrzymaliśmy czas wolny. O godzinie 20:30 wszyscy wyszykowani pojechaliśmy na wieczór Grecki. Podekscytowaniu skosztowaliśmy nowych lokalnych potraw i poznaliśmy nowe smaki. Poznając tradycyjne, greckie tańce bawiliśmy się w rytmie muzyki na żywo. Późną porą po udanym wieczorze wróciliśmy do hotelu.
23.09.2017r. pojechaliśmy na wycieczkę autobusem do miejscowości Edessa Region Pella. Zwiedziliśmy tam park wodospadów w tym największy wodospad na Bałkanach. Następnie wyposażeni w stroje kąpielowe oraz ręczniki udaliśmy się zażywać kąpiele w naturalnych basenach termalnych u podnóża góry Kaimaktsalan. Pełni wrażeń wróciliśmy do hotelu.
Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do portu w Paralii by następnie wypłynąć w rejs statkiem pirackim po morzu Egejskim. Tam wsłuchując się w szum morza odpoczywaliśmy, a niektórzy przebrani w zabawne przebrania piratów robili sobie zdjęcia. Po zjedzeniu obiadu na statku nastąpił powrót. Po obiadokolacji udaliśmy się znów do miejscowości Paralia na wieczorny spacer.
25.09.2017r. całą grupą pojechaliśmy do Kalambaki. Miasto leży u podnóża masywu górskiego Meteorów, na szczytach którego znajduje się grupa prawosławnych klasztorów (monastyrów), wpisanych wraz z całym masywem na listę światowego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego UNESCO. Ogromne wrażenie na nas zrobiło zobaczenie Meteorów. Po zwiedzaniu jednego z nich i zrobieniu oszałamiających i zapierających dech w piersiach zdjęć, złożyliśmy wizytę w pracowni ikon, gdzie uczniowie wraz z nauczycielami zakupili masę pamiątek. Nazajutrz wyjechaliśmy do miasta Saloniki. Zwiedziliśmy tam stare miasto, Łuk Triumfalny, Mauzoleum Galeriusza, Białą Wieżę oraz plac Arystotelesa gdzie zrobiliśmy dużo pamiątkowych zdjęć przy pomniku filozofa. Na koniec udaliśmy się pod pomnik Aleksandra Wielkiego.
Ostatniego dnia naszego zwiedzania po śniadaniu pojechaliśmy zwiedzać Pasmo Gór Olimpu w Parku Narodowym. Spacer szlakiem turystycznym po masywie Olimpu dla wielu był wspaniałym przeżyciem, podziwiając te malownicze przełęcze i wodospady, między innymi tz. „Wanny Zeusa” Najwyższym szczytem jest Masywu Olimpu jest Mitikas (2917 m n.p.m), zwany mitycznym miejscem bogów greckich. U podnóża masywu usytuowane jest malownicze miasteczko Litochoro, Zobaczyliśmy tam malownicze przełęcze i wodospady Zwiedzaliśmy również klasztor św. Dionizosa w XVI wieku, który pełnił także funkcję obronną. Po powrocie do hotelu i przebraniu się, ostatni już raz udaliśmy się z opiekunami na plażę. Gdy wróciliśmy nadszedł czas pakowania się. Smutni, że to już ostatni dzień, pogrążyliśmy się we śnie.
W czwartek 28.09.2017r. po śniadaniu, zabraliśmy bagaże i udaliśmy się do autobusu. Droga minęła sprawnie, szybko oraz bezpiecznie i dla większości z nas – sennie.
29.09.2017r. ok. godz. 9:00 dojechaliśmy do Staszowa. Szczęśliwi, ze już jesteśmy w domu, a zarazem smutni, ze wycieczka dobiegła końca, dziękując profesorom za wspaniały i niezapomniany czas, wróciliśmy do domów.